k Back

24/06/2022 h 08/01/2023 F Aan de kalender toevoegen 2022-06-24 2023-01-08 Europe/London Expo “De Geheimen van de Chauvet Grot. De kunst van de oorsprong, onthuld door 3D”.

Het Espace Muséal d'Andenne nodigt u uit voor een grote reis door de tijd!

Duik in de Ardèche in 1994, toen de grot van Chauvet op de werelderfgoedlijst van Unesco werd geplaatst. Weelderige dierfiguren, handen, abstracte tekens... De schilderingen en gravures die 36.000 jaar geleden (15.000 jaar vóór Lascaux) op de muren werden aangebracht, zijn misschien wel de oudste ter wereld! Verderop in de grot ligt een berenschedel op zijn stenen blok. Andere blokken zijn verplaatst.

Werden ze gebruikt als banken? Aan wie? Waarom werden ze gebruikt? Wie waren de Chauvet kunstenaars? Wat deden ze in de grot?

Kom dit grote meesterwerk van de mensheid bewonderen dankzij de uitzonderlijke weergave van 3D-fotografie in twee meeslepende rondleidingen met audiogids, waarvan er een speciaal is aangepast voor kinderen en gezinnen.

Deze tijdelijke tentoonstelling is tot stand gekomen in samenwerking met Synops Editions.

Keramiekmuseum van Andenne, Promenade des Ours 37 5300 Andenne Keramiekmuseum van Andenne

Het Espace Muséal d’Andenne nodigt u uit voor een grote reis door de tijd!

Duik in de Ardèche in 1994, toen de grot van Chauvet op de werelderfgoedlijst van Unesco werd geplaatst. Weelderige dierfiguren, handen, abstracte tekens… De schilderingen en gravures die 36.000 jaar geleden (15.000 jaar vóór Lascaux) op de muren werden aangebracht, zijn misschien wel de oudste ter wereld! Verderop in de grot ligt een berenschedel op zijn stenen blok. Andere blokken zijn verplaatst.

Keramiekmuseum van Andenne

Espace Muséal d'Andenne (EMA)

Dit Museum stelt de bezoekers voor de geschiedenis van de keramiek en van de stad Andenne door de tijden heen te ontdekken aan de hand van verschillende stijlen en technieken.

De eigenaardigheden van zijn klei « la derle » worden speciaal in het licht gebracht : vanaf de 12de eeuw met de middeleeuwse terracotta to de 20ste eeuw met de industriële keramieken en de beeldhouwwerken uit zandsteen, onder andere van Arthur Craco (1869 – 1955).

De zalen van de 18de en 19de eeuw zijn bijzonder rijk aan kleipijpen, fijne aardewerken en porcelein die het succes en de roem van de stad Andenne gemaakt hebben.

Keramiekmuseum van Andenne

Promenade des Ours 37
5300 Andenne

• Musea om met het gezin te beleven!label marmaille