k Back

Expo “Plaatsen om te bestaan”

26/03/2022 h 05/03/2023 F Aan de kalender toevoegen 2022-03-26 2023-03-05 Europe/London Expo “Plaatsen om te bestaan”

Het nieuwe seizoen van de Trinkhall is geheel gewijd aan de vragen die het heden van ons vraagt. De collectie getuigt hiervan met buitengewone kracht: in de intimiteit van het atelier, overal ter wereld, blijven kunstenaars aan het werk om de poëtica en de noodzaak van plaats te onthullen. Hun onwrikbare trouw aan het hier en nu, hun soevereine onverschilligheid voor alles wat daarvan afwijkt, de aangeleerde onwetendheid waarvan zij de herauten zijn, verschijnen vandaag als gevoelige en levendige antwoorden op de angsten die ons doorkruisen, als spiegels die - met welke gratie en zekerheid - deze heruitgevonden plaatsen tonen waar in donkere uren flitsen van vertrouwen en hoop zijn ondergebracht.

Talrijke kunstenaars uit de collectie, waaronder Salvatore Pirchio, Julien Detiège, Michel Petiniot, Alain Meert, Andrea Wellens, Bertha Otoya en vele anderen, zullen aan bod komen.

Werken uit de collectie zullen in dialoog gaan met die van drie partnerkunstenaars: Maurice Pirenne, Anne De Gelas en Bob Verschueren.

© Foto Salvatore PIRCHIO, Atelier Blu Cammello, Livorno (I)

Trinkhall Museum (voormalig MADmuseum), Rue Fabry, 19 B-4000 Liège Trinkhall Museum (voormalig MADmuseum)

Het nieuwe seizoen van de Trinkhall is geheel gewijd aan de vragen die het heden van ons vraagt. De collectie getuigt hiervan met buitengewone kracht: in de intimiteit van het atelier, overal ter wereld, blijven kunstenaars aan het werk om de poëtica en de noodzaak van plaats te onthullen. Hun onwrikbare trouw aan het hier en nu, hun soevereine onverschilligheid voor alles wat daarvan afwijkt, de aangeleerde onwetendheid waarvan zij de herauten zijn, verschijnen vandaag als gevoelige en levendige antwoorden op de angsten die ons doorkruisen, als spiegels die – met welke gratie en zekerheid – deze heruitgevonden plaatsen tonen waar in donkere uren flitsen van vertrouwen en hoop zijn ondergebracht.

© Foto Salvatore PIRCHIO, Atelier Blu Cammello, Livorno (I)

Trinkhall Museum (voormalig MADmuseum)

Van MAD tot TRINKHALL

Op 20 maart 2020 wordt het nieuw gebouw van het TRINKHALL MUSEUM ingewijd.
Tijdens de renovatiewerken van zijn gebouw gelegen aan het Avroy park, is het Museum gevestigd op nummer 19 van Rue Fabry in Luik.

Het MADmuseum is een instelling afkomstig uit het Créahm (Creativiteit en mentale handicap). MADmusée is een museum gewijd aan Hedendaagse Art Brut, gevestigd in Luik (B). Het stelt zich tot doel de werken van mentaal gehandicapte personen te bewaren en te valoriseren in de context van een atelier.

Tijdens de verbouwingswerken stelt het MADmuseum zijn verzameling voor in het Theater van Luik. Dat geeft ons tevens de kans om de eigenheid van ons werk te verspreiden op andere plaatsen en zo andere doelgroepen te bereiken.

Trinkhall Museum (voormalig MADmuseum)

Rue Fabry, 19
B-4000 Liège