Archeologisch Museum van de Haute-Meuse

In het hart van de oude boerderij van Godinne, een geklasseerd monument uit 1623, ontvangt het Archeologisch Museum van de Haute-Meuse u in een uniek kader om een selectie van werktuigen, wapens, ornamenten en graven te ontdekken.

Het bezoek begint op het gelijkvloers met de tijdelijke tentoonstellingsruimte, die regelmatig nieuwe thema’s aanbiedt. Op de eerste verdieping gaat het verder met de permanente tentoonstelling « Archeologie in de Haute-Meuse » van de prehistorie tot de Oudheid. Vijf zalen nodigen u uit voor een « archeologische wandeling » door de Maasvallei en haar bijrivieren, en eindigen met de ontdekking van vindplaatsen op de maaslandse hoogvlakten. Een ruimte gewijd aan paleontologie maakt het bezoek compleet.

Archeologisch Museum van de Haute-Meuse

Rue du Prieuré 1,
5530 Godinne (Yvoir)

Autres musées dans la région