Regionaal Museum van Archeologie en Geschiedenis van Visé

De geschiedenis van Visé en omstreken

Streekmuseum en overzicht van een rijk erfgoed: archeologie met een Romeinse site, bouwkunst met 1 meer dan duizend jaar oude collegiale kerk, 1 stadhuis in Maasstijl en 1 voorbeeld van een nieuwe stad herbouwd in de jaren 20, schone kunsten met creative kunstenaars, nijverheidserfgoed met de steenkolenmijn van Cheratte. Plaatselijke feesten en schuttersgilden worden gevierd, de gans wordt eveneens gevierd als symbool van Visé. Getuigenissen van de 1e martelaarstad van de 1e weredoorlog met 2 herinneringscircuits. Het drukke leven van deze streek kan in dit reactief museum ontdekt worden.

Tel: 04 374 85 63  en  0492 16 66 89  / Mail: info@mahvi.be

Een paar uur in Visé, stad van geschiedenis, bieden u een kans om vele sensaties te beleven. Zowel tijdens een rondleiding als in het museum, worden u verschillende formules voorgesteld: de beroemde mensen, de plaatsen van herinnering, een martelarenstad die zichzelf weer op rit bracht en vele andere aangepaste animatieformules.
Neem rechtstreeks contact op met het museum voor meer informatie.

Of het nu in stad is met haar historische circuits rond de oorlog van 14-18 of op de belangrijkste monumenten, het regionaal museum van Visé laat u zijn rijke collecties herleven door animaties, reflectie, speurtochten of ganzespellen. Zodus verdwijnen alle mysteries en vragen omtrent het Gallo-Romeinse tijdperk, de architectuur, de eerste wereldoorlog, de algemene geschiedenis van ons land of zelfs het dagelijks leven. Personaliseer uw bezoek aan het museum van Visé door een eenvoudig contact.
Neem rechtstreeks contact op met het museum voor meer informatie.

LPersonen met beperkte mobiliteit

Wat de toegankelijkheid van het museum voor PBM’s betreft, wordt er gewerkt aan de installatie van een lift. Zodra deze operationeel is, zal het museum dit op zijn website aangeven.

Regionaal Museum van Archeologie en Geschiedenis van Visé

Rue du Collège 31
4600 Visé

Andere musea in de streek