Museum van de Nationale Bank van België

Het museum van de Nationale Bank van België vond onderdak in de gebouwen van de vroegere Union du crédit de Bruxelles. Het is vooral gewijd aan de evolutie van de verscheidene betaalmiddelen. Ook de hoofdtaken van een centrale bank in het eurosysteem worden op een interactieve en aantrekkelijk wijze in de kijker geplaatst. Het museum leent zich zowel tot een individueel bezoek met audiogids als – mits vooraf reserveren – tot een geleid groepsbezoek met gids. Voor de jongere bezoekers wordt een doe-boekje ter beschikking gesteld.

Geleide bezoeken na afspraak (min. 10 personen)

Geleide bezoeken na afspraak (min. 10 personen) op maat van de verschillende onderwijsniveaus (van lager tot hoger onderwijs). Pedagogische documentatie beschikbaar op de website.

MBedrijven

KFamilies

Doe-boekje voor kinderen en schattenjacht tijdens de schoolvakanties.

PSenioren

Geleide bezoeken na afspraak (min. 10 personen)

Museum toegankelijk voor mensen met beperkte mobiliteit (aangepaste liften, vitrines en toiletten)

Koptelefoons van de audiogidsen geschikt voor hoorapparaten.

Groepsbezoeken kunnen aan specifieke noden worden aangepast.

Museum van de Nationale Bank van België

Warmoesberg 57
1000 Bruxelles

• Musea om met het gezin te beleven!label marmaille