Museum van het Circuit van Spa-Francorchamps (Abdij van Stavelot)

Ontdek de prestigieuze geschiedenis van het Circuit van Spa-Francorchamps en de talrijke tentoongestelde voertuigen

Het circuit van Spa-Francorchamps is genesteld in weelderig groen tussen Stavelot, Malmedy en Spa. Deze  plaats is internationaal gekend voor de veelvuldige verbazingwekkende prestaties van auto- en motorrijders, en wordt door veel bestuurders nog steeds beschouwd als “het mooiste circuit ter wereld”.

In de prachtige gewelfde kelders van de abdij schetst het museum de prestigieuze geschiedenis van het circuit. Nooit gepubliceerde visuele documenten, didactische panelen en een voortdurend vernieuwde presentatie van uitzonderlijke voertuigen die getuigen van de ongelooflijke passie voor competitie; van de pioniers tot de modernste koerswagens: Ferrari, March, Chevron, Porsch, Cooper, ..

Formule 1, maar ook epische motorfietsen en sportwagens die deelnamen aan de wereldberoemde 24 Uren van Francorchamps, worden hier in de kijker gezet.

De “Demoiselles de Herstal” roepen met nostalgie de uren van glorie op van de industrieën van Luik: FN, Gillet en Saroléa.

Een groot model en Playstation 4-consoles maken het circuit concreter voor amateurs.

Museum van het Circuit van Spa-Francorchamps (Abdij van Stavelot)

Cour de l'Abbaye
B-4970 STAVELOT

Andere musea in de streek