Lintweverijmuseum van Komen

Het weven door de tijden heen

Het Lintweverijmuseum van Komen vertelt u meer dan 850 jaar over wevengeschiedenis op een unieke site met  talrijke archieven en nog steeds operationele weefgetouwen. Een onbeschrijfbare ontdekking!

Het Lintweverijmuseum van Komen is het hele jaar door open op reservatie voor groepen. Op een levendige manier (met demonstraties), wordt hier meer dan 850 jaar ononderbroken textieltraditie in Komen verhaald! Aan het einde van het bezoek, uitgevoerd door een ervaren gids, vertrekt u met een zelfgeweven souveniertje …

lZie de aanbieding

Het Lintweverijmuseum van Komen is geheel op één niveau, bestaande uit brede traveeën met weefgetouwen beschermd door relingen en verwelkomt alle soorten handicaps. Het stelt aangepaste rondleidingen voor (behalve gebarentaal). Het is het ganse jaar open mits voorafgaande reservering.

Neem rechtstreeks contact op met het museum voor meer informatie.

Op basis van een kinderverhaal of een meer technische maar toch levendige aanpak, dompel je onder met je ganse klas in het stijlvolle textielerfgoed van de Euregio. Neem deel aan de creatie van een geweven stuk en laat je winnen door de leuke activiteiten! Educatieve documenten en een notitieboekje met activiteiten, verkrijgbaar bij de receptie of te downloaden op de website, stellen u in staat uw bezoek voor te bereiden of uit te breiden in de klas.

lZie de aanbieding

Lintweverijmuseum van Komen

Rue des Arts 3
7780 Comines