TAMAT, Museum voor Wandtapijten en Textielkunsten van de Federatie Wallonië-Brussel

250 kunstwerken getuigen van 6 eeuwen textiel

De bij TAMAT aanwezige collecties weerspiegelen de diversiteit van de textielkunsten. Van oude wandtapijten uit de 15de eeuw, opmerkelijk erfgoed van de stad Doornik, via de naoorlogse groepering “Forces Murales”, tot de meest hedendaagse werken, getuigen meer dan 250 werken van 6 eeuwen textiel.

TAMAT biedt ook werkplaatsen aan voor onderzoek en experimenten, een documentatie- en studiecentrum en een werkplaats voor bewaring en restauratie.

Het begeleid bezoek laat toe alle tentoongestelde collecties te benaderen op een route die loopt van de oude Doornikse wandtapijten uit de 15e en 16e eeuw tot de moderne werken en de hedendaagse textielkunst. Specifieke bezoeken betreffende gerichte thematische benaderingen onthullen enkele onbekende aspecten van de voorgestelde werken. Een manier om de collecties anders te ontdekken.

Neem rechtstreeks contact op met het museum voor meer informatie.

De instelling is volledig toegankelijk voor personen met een beperkte mobiliteit: parkeerfaciliteiten, een lift, toegangshellingen naar de museumzalen en aangepaste toiletten.

Neem rechtstreeks contact op met het museum voor meer informatie.

Het begeleid bezoek laat toe alle tentoongestelde collecties te benaderen op een parcours die loopt van de oude Doornikse wandtapijten uit de 15e en 16e eeuw tot moderne werken en hedendaagse textielkunst. Deze bezoeken kunnen vooraf worden voorbereid met de docenten ten einde hen te integreren in het thema of in het te ontwikkelen programma.

Place Reine Astrid 9
7500 Tournai

Andere musea in de streek