Museum van Archeologische Interpretatie van Waals Brabant

Ondergebracht in een vleugel van de abdij van Heylissem, te midden van een park, geniet het Museum van Archeologische Interpretatie van Waals Brabant van een aanlokkelijke sfeer.

Hier kan men terecht voor workshops gericht op de Prehistorie en voor gastronomische tochten in de Gallo-Romeinse tijden.

Speciale aandacht wordt besteed aan kinderen: schoolactiviteiten, zomercursussen, verjaardagen…

Wil je een exotisch avontuur beleven? In het Museum van Archeologische Interpretatie van Waals Brabant neem je een prehistorisch werktuig en ervaar je de gebaren van Cro-Magnon-mannen. U zult verrast zijn de kunst van de antieke tafel te ontdekken en u wordt tevens uitgenodigd om een Gallo-Romeins aperitiefje en hapjes te proeven.
Neem  rechtstreeks contact op met het museum voor meer informatie.

Hoe motiveer je je kinderen om geschiedenis te schrijven? Ga naar het Museum van Archeologische Interpretatie van Waals-Brabant, om te leven en te boeien, om de grotten bij het licht van de vetlampen te betreden, om prehistorische muziek en schilderkunst te oefenen, om het donker te overwinnen …  Echt de moeite waard om te ontdekken!
Neem rechtstreeks contact op met het museum voor meer informatie.

Museum van Archeologische Interpretatie van Waals Brabant

Rue A. Dewolf 2
1357 Hélécine

Andere musea in de streek