k Back

Expo “De marine onder het Eerste Franse Keizerrijk”

13/01/2023 h 01/05/2023 F Aan de kalender toevoegen 2023-01-13 2023-05-01 Europe/London Expo “De marine onder het Eerste Franse Keizerrijk”

Deze nieuwe tijdelijke tentoonstelling nodigt de bezoekers uit om kennis te maken met de technische innovaties in de navigatie, het dagelijkse leven van de mannen aan boord van de fregatten uit die tijd en de bijdrage van de Belgische middelen aan de ontwikkeling van de keizerlijke marine!

De tentoonstelling toont een authentieke collectie met een selectie van historische wapens, diverse voorwerpen uit het dagelijks leven van zeelieden, een marinekanon, modellen van vele uniformen. Het is tijd om het grootzeil te hijsen! Begeleid door meeslepende decors zal onze tentoonstelling de bezoekers in staat stellen deel te nemen aan een authentieke en onvergetelijke ervaring midden in de oceaan!
Wellington Museum, Chaussée de Bruxelles 147 1410 Waterloo Wellington Museum

Wellington Museum

Een venster op één der belangrijkste veldslagen van onze geschiedenis

Het Wellingtonmuseum is ondergebracht in een voormalig postrelais in het hartje van Waterloo. De hertog van Wellington, de bevelhebber van het geallieerde leger, gebruikte de herberg op 17 en 18 juni 1815 als hoofdkwartier.

U kunt er de kamer van de Hertog, het bureau waaraan hij zijn overwinningsrapport “Bulletin de Victoire” schreef, en de slaapkamer van zijn adjudant bezoeken. Verschillende andere zalen tonen documenten, gravures, wapens en authentieke souvenirs. Elke ruimte is telkens gewijd aan het leger van een van de landen die deelnamen aan de strijd. Hier vindt u ook een collectie van wapens, met zeldzame exemplaren, zoals onder meer “la Suffisante”, een kanon, gemaakt in 1813, waarvan de kanonkogels elk 6 pond wegen, en dat op het Slagveld werd buitgemaakt.

Het toegangsticket voor de individuele bezoeker geeft recht op een audiogids, beschikbaar in verschillende talen. De duur tijd van een volledig bezoek bedraagt ongeveer 50 minuten.

Mogelijkheden geleide bezoeken (op reservatie).

lZie de aanbieding

Mogelijkheid om een ​​bezoek te organiseren, speciaal ontworpen voor de jongsten.

Voorlopig beschikken we slechts over een oprit aan de achterkant van de tijdelijke tentoonstellingshal, waardoor de toegang zeer sterk beperkt is (ons gebouw is geclassificeerd). Onze nieuwe scenografie zal de nodige aanpassingen integreren om een makkelijke toegang voor een breder publiek mogelijk te maken (inclusief lift).

Wellington Museum

Chaussée de Bruxelles 147