k Back

Expo “De Citadel in gekleurde ansichtkaarten”

15/07/2022 h 30/09/2022 F Aan de kalender toevoegen 2022-07-15 2022-09-30 Europe/London Expo “De Citadel in gekleurde ansichtkaarten”

Deze tentoonstelling biedt uitzichten op de citadel, van weidse en panoramische opnamen tot de details van een poort of een gebouw, destijds gekleurd, die ons terugvoeren naar de zogenaamde Belle Époque en de Roaring Twenties, en ons meenemen op een wandeling langs de wegen en paden die pas na de gedeeltelijke demilitarisering van 1893 en tot na de Tweede Wereldoorlog voor toeristen werden opengesteld.

Tentoonstelling in openlucht met vrije toegang in Terra Nova (Route Merveilleuse, 64 - 5000 Namen).

Informatie: 081 24 73 70.

Citadel van Namen, Route Merveilleuse 64 5000 Namur Citadel van Namen

Tentoonstelling in openlucht met vrije toegang in Terra Nova (Route Merveilleuse, 64 – 5000 Namen).

Informatie: 081 24 73 70.

Citadel van Namen

De Citadel van Namen is een historische site geclassificeerd als uitzonderlijk erfgoed in Wallonië. Het publiek domein is gelegen aan de samenvloeiing van Samber en Maas, en is open voor wandelaars. De panoramische uitzichten op de stad en de vallei zijn adembenemend.

Rondleidingen zijn ook het hele jaar door mogelijk vanuit het Terra Nova bezoekerscentrum. Ontdek in deze ruimte 2.000 jaar geschiedenis van de stad en de citadel dank zij videos, modellen, beelden en andere documenten. Duik ook in het hart van de geschiedenis door een bezoek aan de tunnels van de Citadel, die sinds 2017 voorzien zijn van een geluid-en lichtscenografie. 3D-effecten, projecties en audio laten je de rol et het gebruik van deze galerijen door de eeuwen heen begrijpen.

Tenslotte geeft de begeleide tour in de toeristentrein jong en oud nog de mogelijkheid het versterkt domein te doorkruisen en een historische commentaaruitzending op te vangen.

KGezinnen

Wilt u een leuk moment delen met de ganse familie of met vrienden? De Citadel biedt haar bezoekers twee rondleidingen die het hele jaar door toegankelijk zijn vanuit het Bezoekerscentrum van Terra Nova. De eerste laat toe één van de voornaamste Europese netwerken van ondergrondse gangen binnen een citadel te ontdekken. De tweede brengt de bezoekers naar het centrum van het versterkte domein aan boord van het toeristentreintje voor een rondleiding.

lZie de aanbieding

In de Citadel van Namen worden verschillende activiteiten aangeboden voor kinderen: schoolreisjes, themadagen, cursussen, attractiepark, … Leraren, ouders en grootouders zullen snel de verschillende opties in deze rubriek terugvinden.

PSenioren

MBedrijven

Bent u op zoek naar een “incentive” voor uw werknemers of medewerkers? Verschillende bezoeken en activiteiten, speciaal ontworpen voor groepen, worden aangeboden in de Citadel. Op het programma: “klassieke” rondleidingen “, bezoeken voorzien van bier- of wijnproeverijen, didactisch parcours, …

lZie de aanbieding

Bij Terra Nova, het startpunt voor de rondleidingen, beschikt de grote parkeerplaats over specifieke ruimtes voor de voertuigen van de PMB’s. Op enkele meters kan je dan makkelijk binnen het Toerismeinformatiecentrum, gelegen op het gelijkvloers van de Terra Nova-kazerne.
In hetzelfde gebouw heb je toegang tot de self terroir “Made in Namur” en tot de toiletten, die een aangepaste cabine bezitten.
Het Bezoekerscentrum Terra Nova bevindt zich ook in de kazerne. Zijn scenografie laat mensen met beperkte mobiliteit toe om het vrij te ontdekken.

Twee rondleidingen:

• De begeleide tour in het toeristentreintje, die voorzien is van opritten die toelaten een rolstoel of een electrisch wagentje te installeren.
    • Het bezoek van de ondergrondse galerijen wordt voorgesteld op verplichte reservatie, minstens twee weken op voorhand. Speciaal opgeleid personeel zal je dan met een joelletsysteem vergezellen in de dieptes van de Citadel.

Citadel van Namen

Route Merveilleuse 64
5000 Namur

• Musea om met het gezin te beleven!label marmaille