k Back

Expo “Minuscule grootheden: de fascinerende wereld van de bij”

11/06/2022 h 15/01/2023 F Aan de kalender toevoegen 2022-06-11 2023-01-15 Europe/London Expo “Minuscule grootheden: de fascinerende wereld van de bij”

Ze zoemen, vliegen en foerageren onophoudelijk en maken al duizenden jaren deel uit van ons ecosysteem. Maar wat zijn het en wat doen ze?

De tentoonstelling "Majuscule, Minuscule" laat ons kennis maken met deze kleine insecten die een essentiële rol spelen in ons ecosysteem, vanwege hun voornaamste taak: bestuiving.

Verklarende panelen in vier talen, grote visuals, video's, materiaal voor de bijenteelt, versieringen, enz. begeleiden u langs een ontdekkingsparcours waar de bij in al zijn facetten wordt voorgesteld.

Malmundarium, Place du Châtelet 9 4960 Malmedy Malmundarium

De tentoonstelling “Majuscule, Minuscule” laat ons kennis maken met deze kleine insecten die een essentiële rol spelen in ons ecosysteem, vanwege hun voornaamste taak: bestuiving.

Verklarende panelen in vier talen, grote visuals, video’s, materiaal voor de bijenteelt, versieringen, enz. begeleiden u langs een ontdekkingsparcours waar de bij in al zijn facetten wordt voorgesteld.

Malmundarium

Het Malmundarium betekent veel meer dan juist een museum! Het is namelijk een plaats van ontspanning en van ontdekkingen. Het bestaat uit twee niveaus, die meer dan 3000 m2 bestrijken.  Onder hetzelfde dak vindt men talrijke attracties: de gallerie “Mon’Art”, de leerlooierij, een werkplaats gewijd aan de papierindustrie, een zaal waarin het carnaval in de kijker gezet wordt, de schat van de kathedraal, het Historium op zolder, enz.

Een moderne onthaal- en dienstenuitrusting staan ter beschikking van de bezoekers: een audiovisuele ruimte, interactieve terminals, audiogidsen, meerdere ruimtes voor tijdelijke tentoonstellingen, vergaderingen en studiedagen.

Zin om Malmedy, zijn geschiedenis, zijn folklore en zijn oude industrieën te ontdekken? Zin om een uniek moment in een oud Benedictijner klooster te beleven? Dan is het Malmundarium de perfecte plek voor jou.

Met of zonder rondleinding is het Malmundarium het ganse jaar open.

MBedrijven

Seminaries, teambuilding, conferenties, vergaderingen, verschillende evenementen, enz. De verschillende museumzalen van het Malmundarium passen zich aan uw behoeften aan. De formules die u worden aangeboden zijn talrijk en flexibel naargelang uw wensen. Het Malmundarium is de ideale setting om aan uw verwachtingen te voldoen: in de uitzonderlijke omgeving van een voormalig volledig gerenoveerd Benedictijner klooster ontdekt u zijn uitgeruste kamers, zijn prachtige binnenplaats halfbedekt met een zonnescherm, zijn klooster, zijn tijdelijke tentoonstellingen en zijn musea.

lZie de aanbieding

Wenst u een ontdekkingsmoment met uw studenten delen op een uitzonderlijke site? Wil je de Malmundarium-tentoonstellingen, de geschiedenis, de folklore en de oude industrieën van Malmedy ontdekken met je studenten? Dan is het Malmundarium de plek voor je schooluitjes! Het hele jaar door biedt het Malmundarium rondleidingen op maat en leuke activiteiten om het carnaval te ontdekken, en niet te vergeten een “must” van ons museum: de vervaardiging van papier aan de tank.

Malmundarium

Place du Châtelet 9