k Back

Expo “QUI WHO ÊTES ARE VOUS les Louviérvoix ?”

09/04/2022 h 24/07/2022 F Aan de kalender toevoegen 2022-04-09 2022-07-24 Europe/London Expo “QUI WHO ÊTES ARE VOUS les Louviérvoix ?”

In haar werk verkent Eleni Kamma het begrip parrhesia, de moed om te zeggen wat men denkt, dat zij vanuit een komische en buitensporige invalshoek benadert. In navolging van Pol Bury en André Balthazar vroeg Eleni de Leuvenaars naar hun identiteit. Wie zijn dat? Wat is La Louvière? Beweert het dat te zijn? Is het geschreven? Kan het gedragen worden? Tussen collectieve creatie en cultureel erfgoed bevinden zich de inwoners van La Louvière, vroeger en nu, in deze gezamenlijke tentoonstelling, die gekenmerkt wordt door een ijle relatie tussen surrealistisch erfgoed, industrieel landschap, arbeidersgeschiedenis en carnaval op klompen!

In het kader van het project Un futur pour la culture gesteund door de Federatie Wallonië-Brussel en gebaseerd op een uitnodiging van Emmanuel Lambion.

Centrum van Gravure en Grafische Kunst – Gesloten voor werken tot eind 2023!, Rue des Amours 10 7100 La Louvière Centrum van Gravure en Grafische Kunst – Gesloten voor werken tot eind 2023!

Centrum van Gravure en Grafische Kunst – Gesloten voor werken tot eind 2023!

De meerdere facetten van de hedendaagse drukkunst

Het Centrum voor grafische kunst is een museum gewijd aan de drukkunst: een unieke collectie, originele tentoonstellingen en een educatief aanbod met vele facetten. Het is een mooie ruimte die in 2011 gerenoveerd en uitgebreid werd.

De educatieve dienst ontwikkelt verschillende aangepaste en originele activiteiten: rondleidingen, graveerateliers, pedagogische sets, stages voor volwassenen en kinderen, openluchtanimaties en langdurige educatieve acties. Iedereen is hier dus welkom, zowel liefhebbers als verzamelaars, studenten en families met kinderen.

Het Centrum van de Gravure nodigt groepen uit om de vele facetten van het afgedrukte beeld te ontdekken. Voor elke tentoonstelling een actieve rondleiding, een gametraject, een creatieve workshop – naar keuze en ‘à la carte’.
Een prachtige tool: 7 educatieve kits, 7 thema’s, 7 manieren om hedendaagse prentkunst te benaderen, met een speelse, dynamische, picturale en interactieve aanpak! Tools, matrixen, originele werken, theoretische fiches, spellen en animaties vormen de pedagogische bagage van dit materiaal bruikbaar in het museum, in de klas of in de werkplaats.

lZie de aanbieding

Het Centrum van de Gravure was erg bezorgd over de ontvangst van het globaal publiek en heeft, dankzij de uitbreiding van 2011, een betere opvang van de mensen met beperkte mobiliteit voorzien, zowel op het vlak van de mobiliteit als voor de toegang tot de toiletten.
Naast deze  infrastructuurverbetering verwelkomt de educatieve dienst alle groepen en past ze de bezoeken en workshops aan. Een bijzonder welkom is gereserveerd voor slechthorenden dank zij een rondleiding in gebarentaal (reservatie van de gids is verplicht).

lZie de aanbieding

Wil je je studenten de beginselen van de druktechnieken aanleren? Het centrum biedt u workshops in groeps- of schoolverband, ontworpen voor elke tijdelijke tentoonstelling: een actieve rondleiding, een gametraject, een animatie in een prachtige graveerwerkplaats die speciaal is ontworpen om uw groepen te ontvangen, wie ze ook zijn – naar keuze en ‘à la carte’!

Bekijk de video van onze educatieve dienst.
Aarzel niet om ons educatieve bestand en het game-traject te downloaden!

MBedrijven

Het Centrum van de Gravure opent zijn deuren voor culturele actoren en bedrijven, om hun nocturnes, evenementen, strategische meetings, teambuilding of andere uitwisselingsmomenten te verwelkomen.
Een heldere en eigentijdse plek met een totale oppervlakte van 3000 m2, waaronder 1200 tentoonstellingsruimtes, wordt u voorgesteld, maar ook een meer intieme ruimte met multimedia waarvan de grote ramen een brede, zowel stedelijk als groen, panorama onthullen.

lZie de aanbieding

Centrum van Gravure en Grafische Kunst – Gesloten voor werken tot eind 2023!

Rue des Amours 10
7100 La Louvière

• Musea om met het gezin te beleven!label marmaille