Bos- en Watermuseum – Domein van Bérinzenne

De prachtige natuur in de streek van Spa

Dit groot museum op drie niveau’s geeft een goed inzicht in de 1001 stippen van de natuur van Spa : venen, bossen, bronnen, waterlopen, legendes, geschiedenis,… De wandschilderingen en foto’s, de opgezette dieren, de spelletjes en de sympathieke knuffel maken het museum boeiend en leerrijk !

OPENINGSUREN: Zondag t/m donderdag geopend van 10.00 tot 17.00 uur – Feestdagen van 10.00 tot 17.00 uur
ADRES: Bos- en Watermuseum – Bérinzenne 4, 4900 SPA.
CONTACT: museum@berinzenne.be – 087/77 18 38 – www.berinzenne.be/museum
PRIJS: €5/volwassene; € 3,50/kind (6 jaar +), student & senior; 1.5€/kind van 3 tot 5 jaar

Parkeren voor  personen met beperkte mobiliteit naast het museum

Aangepaste ingang

Lift

Houvast in het toilet

Vanaf 15 personen biedt het museum u het voordelige groepstarief.
Het is ook mogelijk om (alleen op reservering) een rondleiding door het museum aan te vragen.

Het Domein biedt ook huurgebouwen aan voor het plezier van het delen van een barbecue met vrienden of familie. Ze hebben ook de mogelijkheid om een ​​tafel te reserveren in de cafetaria of gebruik te maken van de picknickplaatsen in het park.

PRIJS:
– Individueel groepsbezoek: volwassene €4 – kind €3 – senior €3
– Rondleiding (min. 15 personen op reservatie) + mogelijkheid om te combineren met een begeleide wandeling in de vennen of in het bos.
½ dag: volwassene €10 – kind €6 – senior €7,50
1 dag: volwassene €14 – kind €9 – senior €10,50

Ons museum heeft het geluk te kunnen samenwerken met de RMEC van Spa!

De educatieve dienst van het RMEC biedt tal van activiteiten aan : schoolanimaties, stages, opleidingen voor volwassenen, tentoonstellingen,… over het water, het bos, het klimaat, de biodiversiteit, de dagelijkse handelingen, … om te ontdekken dat men zelf verantwoordelijk is voor zijn leefmilieu.

Groepen hebben ook de mogelijkheid om tafels te reserveren in de cafetaria of gebruik te maken van de picknickplaatsen in het park.

PRIJS: Rondleiding (min. 15 pers. op reservatie) + mogelijkheid te combineren met een begeleide wandeling in de vennen of in het bos. ½ dag: volwassene €10 – kind €6 – 1 dag: volwassene €14 – kind €9.

lZie de aanbieding

MBedrijven

Het Lilien-paviljoen is gebouwd in het hart van het landgoed en biedt een prachtig uitzicht op het domein. Deze oase van rust is een geweldige plek voor seminaries, trainingen of vergaderingen. Grills boven een houtvuur of een banket, u kunt kiezen uit verschillende cateringopties …

lZie de aanbieding